Nieuwsgierig, met elkaar en in beweging: dat is het RLS. We stimuleren onze leerlingen om te denken in mogelijkheden en zelf op zoek te gaan naar antwoorden. Zo bereiden we ze voor om verantwoordelijk en vol vertrouwen de maatschappij in te gaan. Iedere leerling wordt uitgedaagd te werken aan zijn of haar toekomst, oftewel: Open your future!

Waar we in geloven? Dat blijkt uit onze kernwaarden: Nieuwsgierig, Met elkaar en In beweging.

Nieuwsgierig

We zijn nieuwsgierig naar onszelf en naar de wereld om ons heen. Dichtbij en ver weg. We willen weten welke mogelijkheden er zijn, welke mogelijkheden we hebben en hoe we onszelf zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen.

Met elkaar

Op het RLS hoort iedereen erbij, ongeacht cultuur, religie, gender en overtuiging. We leren samen en leven samen, met elkaar. Ons onderwijs is voor iedereen toegankelijk. Wij bieden een compleet onderwijsaanbod voor alle leerlingen.

In beweging

Bij ons ontwikkelen leerlingen een actieve leerhouding. Dit brengt zowel leerlingen als docenten in beweging. Leerlingen willen vooruit, groeien en ontwikkelen. Als school blijven we ons continu ontwikkelen en vernieuwen om leerlingen zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.