Het RLS is in 1972 gestart en groeide uit tot een school met ongeveer 1.300 leerlingen en 130 medewerkers. Met elkaar zorgen we voor een fijne sfeer op school waar iedereen zich thuis voelt en het beste uit zichzelf kan halen. De mentor is het eerste aanspreekpunt voor leerlingen en ouders.

Schoolleiding

De schoolleiding bestaat uit:

• Mw. S. Bijvank MA, rector
  • Mw. drs. I. Raadgeep, conrector
  • Dhr. B. Lürsen, afdelingsleider klas 1, havo/vwo2
  • Mw.  D. Schaap, afdelingsleider mavo2 – mavo4
  • Dhr. R. de Bruin, afdelingsleider havo3 – havo5
  • Dhr. H.J. Langelaar MBA, MA, afdelingsleider vwo3 – vwo6

Bestuur

We zijn een scholengemeenschap voor Algemeen Bijzonder Onderwijs. 'Algemeen' betekent: toegankelijk voor iedereen. 'Bijzonder' wil zeggen dat het RLS een eigen bevoegd gezag heeft. Dat is het bestuur van de overkoepelende stichting Het Rijnlands Lyceum. Deze stichting biedt basis- en voortgezet onderwijs in de Bollenstreek, regio Leiden en Den Haag. De voorzitter van het College van bestuur is de heer drs. A. Kastelein MBA. Meer informatie: www.rijnlandslyceum.nl.